Nu var jeg lige i så godt humør. Jeg har jo gået her og sparet penge sammen, så jeg kan købe nogle varer, jeg synes, jeg mangler. Jeg gik derfor ind på det site, hvor jeg plejer at handle. Det er et site i Storbritannien. Jeg har tidligere købt fra deres site. De får varerne hjem fra USA først. Jeg har ikke, tålmodigheden til at vente på, at en dansk forhandler får taget sig sammen til at bestille varerne hjem. Jeg lagde varerne i min kurv og begyndte processen med at betale og indtaste adressen, som varerne skal sendes til.
Ikke til Danmark?
Men midt i processen får jeg så at vide, at varerne ikke kan sendes til Danmark. Det forbavser mig. Jeg ved godt, at Brexit har medført problemer. Men jeg har da fået varer fra dem, efter at Brexit blev indført. Jeg kontakter shoppen på deres Live Chat. Jeg spørger om, hvorfor de ikke kan sende varerne til Danmark. Jeg får et svar, der handler om, at det administrativt er for stort et arbejde for dem at sende varer til EU-landene. Det skyldes, at de selv skal stå for alt, hvad der har med told og skat på varer, der sendes ind til EU. Det er en ny regel, der er trådt i kraft her i juli måned.
Hvad med en undtagelse?
Jeg spørger, om de ikke kan lave en undtagelse og sende varerne til mig alligevel. I sidste ende er det jo mig, der betaler alle omkostningerne. De svarer, at det kan de desværre ikke. Jeg blev meget skuffet. Besluttede på stedet, at jeg må sætte mig og finde en shop et eller andet sted i EU, som har de varer, jeg har brug for. Fandt en shop i Holland, som faktisk også sælger varerne lidt billigere, end den britiske shop gjorde. Bestiller hos dem, finder betalingskortet frem og får hurtigt en mail tilbage, der bekræfter min ordre.